Det kunne være fedt at tage til Spanien og starte et Bed&Breakfast...."
Nogenlunde sådan startede ideen den 29. marts 2017, da vi var på turné med Linses Talkshow og skulle i gang med udsolgt talkshow nummer 39 i Hjørring, og som så ofte før, så havde Linse og jeg kort vej fra handling til eksekvering, og 10 måneder senere sad vi på "Linses B&B" i Spanien!
Målet var ikke blot at starte et B&B, men en del af en langsigtet strategi, der handler om at styrke Linses brand og kommercielle forretning, hvor talkshows var første del af den strategi hvor vi havde 50 udsolgte shows og 30.000 solgte billetter, Linses B&B var anden del og nu skulle vi samtidig tage hul på tredje del: vi ville lave vores egen serie, hvor man kunne følge vores liv i Spanien, og det er blevet til serien "Costa del Linse", hvor vi selv har produceret 2 sæsoner, 10 afsnit - uden reklamer.
Her kan du se trailer fra et afsnit:
I samarbejde med vores eget produktionshold, har vi selv stået for alt i forbindelse med denne serie, og vi ville vise at en så stor produktion kunne skæres ind til benet hvad angår produktionsomkostninger, og det betyder at vi indkøbte al udstyr selv, og har selv filmet en stor del af serien, men vi har haft et produktionsteam bestående af fotograf, tilrettelægger og klipper, som har været med til at lave de store scener, sikre den røde tråd og et godt klippet slutprodukt.
Vi står også selv for al distribution, og har selvfølgelig et godt udgangspunkt med Linses mere end 400.000 fans på sociale medier, og derfor udviklede jeg vores eget site: Costa del Linse, hvor fans kan gå ind og købe hele serien til kr. 149,- og vi har også muligheden for at sælge enkelte afsnit. Vi ville også tage brugerne med bag serien, og derfor får de også adgang til en masse backstage - alt dette for et engangsbeløb på kr. 149,-. Det betyder også at serien er reklamefri, hvilket har været vigtigt for os.
Jeg har været med til at lave mange reklamefilm, men dette er klart det største produktionsprojekt jeg har været inde over, og jeg har haft fingrene nede i den store gryde, og har udarbejdet strategien, udviklet websitet, solgt serien, filmet og været med i hele produktionsprocessen.
Vi havde et klart strategisk mål med serien, men vi ville også vise at man i dag godt kan producere en serie af høj kvalitet på både indhold og produktion, uden det behøves at koste flere millioner. Jeg har ikke de præcise tal for hvad det eks. koster at producere et afsnit af "Familien fra Bryggen", men hvis jeg skal give mit bedste bud, så har vi produceret hele denne serie (10 afsnit), til samme pris som det vil koste at lave 1-2 afsnit af FFB.
Serien har vi solgt til TV3, og kan ses på Viafree HER
Jeg mener at virksomheder skal være langt bedre til at fortælle historier, da brugerne står af på den meget pushy og kedelige traditionelle markedsføring som de får kastet i hovedet hver dag, og det behøves ikke koste en formue at producere en mini serie, dokumentar eller film, det har vi bevist med denne serie.