Med de ord, indgik Konica Minolta et samarbejde med os, hvor vi skulle hjælpe dem med at få opbygget et solidt digital fundament, med de muligheder og begrænsninger de havde.
Derfor startede vi med at udvikle en kommunikationsstrategi, og delte deres kunder op i seks segmenter. For hvert segment, beskrev vi:
- HVEM - er kunden
- HVAD - vil de have
- HVORFOR - skal de vælge Konica Minolta
- HVOR - skal de kommunikere med dem
Kommunikationstrategien var fundamentet i al deres kommunikation: annoncer, kampagner, præsentationer, E-magasin, mobilsite, nyhedsbreve, etc.
Da vi havde styr på fundamentet, var næste skridt at udarbejde en customer journey, med fokus på hvordan Konica Minolta kunne optimere:
- FØR køb - trafikskabere
- UNDER køb - konvertering og digital krog på eksisterende kontaktpunkter
- EFTER køb - nyhedsbreve, sociale medier, etc.
Vi udviklede samtidig en permissionsstrategi, der skulle sikre en stærk og kvalificeret permissionsdatabase.
Vi fik rykket Konica Minolta ud af vante rammer, og fik styr på deres digitale fundament.