Når jeg har brug for en ekstern underviser/oplægsholder til at fortælle om digital strategi har jeg ringet til Peter. Han har fingeren på pulsen og møder altid velforberedt op med nye konkrete eksempler. Samtidig er han en engageret foredragsholder, der får de studerende til at lytte efter – lige fra de helt unge på kommunikationsuddannelsen til de ældre studerende på andre uddannelser. En stor anbefaling herfra.
Fedt! Jeg har stadig optur over hans energi, sammenligninger og punchlines.
God præsentation. mange eksempler. god gennemgang af den digitale kunderejse og underbyggende eksempler. God presenter og fængende performance.
Det klart bedste foredrag på DM19
god energi og meget højlydt....han brænder igennem
Peter er en fantastisk foredragsholder, der gerne deler ud af sin store viden om den digitale verden. Med afsæt i konkrete cases formår han at formidle en strøm af konkrete og helt-nede-på-jorden råd til, hvordan store som små organisationer kan drage nytte af alt fra mobilsites til Facebook. Jeg kan på det varmeste anbefale Peter, hvis din organisation har brug for inspiration til at arbejde professionelt med digitale medier.
Peter Schjødt fra plead er lige nøjagtig så vidende på sit felt og så konkret og ukompliceret, at hans foredrag, seminar eller workshops både er underholdende og undervisende – det hele er meget nemmere at huske, når der også er lidt humor eller uhøjtidelighed over sådan et 3 timers seminar.
Vi blev, hos Konica Minolta, introduceret for Peter Schjødt, for efterhånden mange år siden. Det var virkelig en øjenåbner. Peter lægger ikke fingrene imellem når han taler med potentielle kunder. Han viste os med et glimt i øjet, hvor mange ”fejl” vi lavede på f.eks. vores hjemmeside og det var netop det, og hans store engagement, vi faldt for. Det blev til en længere snak om udnyttelse af de eksisterende kontaktpunkter man har med sine kunder, konvertering og digitale kroge.
Med Peters hjælp har Konica Minolta fået udviklet et online profilmagasin, en kommunikationsstrategi, et mobilsite og et kampagnesite. Det har løftet vores online tilstedeværelse og givet gode resultater. Jeg kan varmt anbefale Peter.
Han er nede på jorden, meget engagerede og dygtig. Hans skarpe øjne ser, hvor du som virksomhed kan optimere din forretning uden nødvendigvis at skulle investere i en hel masse nyt. Samtidig får du kompetent støtte til at møde dine kunder der, hvor de er, nemlig på nettet og mobilen.
Peter er en forrygende foredragsholder. Han er dedikeret og passioneret, og møder op velforberedt.
Uanset hvilken branche du befinder dig, om du kommer fra en stor organisation eller kun er dig selv,
kan du drage stor nytte af Peters guldkorn vedr. digital markedsføring som han glædeligt øser ud af.
Har du brug for inspiration og et professionelt skub - så er Peter eksperten at kontakte.
Genialt godt. Det var Peter Schjødts indlæg på hvidevarebranchens Branchedag 2012 den 26. april 2012. Fart på, energi, klart budskab. Noget mine medlemmer straks kunne tage aktion på. Peter er sådan en, der ændrer verden – og han kan tage æren, når hvidevarebranchen får mobile hjemmesider lidt hurtigere end naboerne.
En gang om året afholder vi seminar for vores største kunder. Her er vi altid på jagt efter inspirerende oplægsholdere, som kan motivere vores kunder. De er selvstændige håndværksmestre og kan være svære at fange, når det handler om andet end lambdaværdier, dampspærre og sætningstest. Men Peter formår at sætte scenen med sin uhøjtidelige facon og engagement og får sit budskab ud, så vores kunder tydeligt kan se pointen i, at vi skal blive skarpere, når vi kommunikerer på digitale medier. Der var i evalueringsskemaerne meget stor ros til Peter fra samtlige af vores kunder den dag
Som inspirator til det nye mobile og digitale marked, er Peter meget stærk, og han lægger op til eftertanke og åbner nye, brugbare vinkler til måder at nå kunder og forbrugere på.
Vi havde i juni 2015 en samling med alle LokalBolig-kædens indehavere og engagerede i den forbindelse Peter Schjødt. Målet var at få nogle indspark til hvorfor det er nødvendigt at gøre tingene anderledes end ”i de gode gamle dage”, så vi bruger markedsføringskronerne bedst muligt på den digitale platform. Peter har stor indsigt i hvad der rører sig og fik hele forsamlingen med.
Ejendomsmæglere er pr. definition meget, meget konservative i deres tilgang til tingene og det var derfor befriende at få rodet lidt rundt i gryden og sat nye tanker i gang. Den største ros fra tilhørere til en indlægsholder som kommer med proaktive forslag er vel: ”Hvornår kan du gå i gang?" Og det skete hos os.
Peter leverede en pragt præstation på viden og formidling.
Sjældent er vi som Team blevet så inspireret og opsat på at ændre strategier – digitale strategier. Vi blev blæst bagover, taget med på en opdagelsesrejse i det digitale univers og beriget med ny viden, nye værktøjer der skubber til vores vejledningsfaglighed.
Peter du har en gave som formidler, du er troværdig omkring dine budskaber og spreder energi i rummet – tak for den digitale vitaminindsprøjtning
Dette testimonial, er fra mit tidligere bureau: youneed:us:
Siden 2012 har vi brugt youneed:us’ kompetencer indenfor den digitale markedsføring, men også som full-service bureau. Vi har oplevet et bureau og en medarbejderstab, der både er kompetente sparringspartnere og dygtige håndværkere.
Netop dette ser vi som en stor styrke ved youneed:us, da vi har brug for alt både fra strategisk planlægning til mindre grafiske opgaver. Indenfor det digitale område har vi bl.a. samarbejdet om at skabe vores strategi på området, en mobilshop, film og en række e-magasiner. Alt sammen processer og projekter, der har styrket relationen til vores kunder, men også øget salget.
En anden vigtigt styrke ved youneed:us er at de meningsløse led er skåret fra. Vi har direkte kontakt til den medarbejder, der sidder med opgaverne, hvilket gør arbejdsgangen nem og overskuelig.
Dette testimonial, er fra mit tidligere bureau: youneed:us:
youneed:us har lavet en online kommunikationsstrategi for den frivillige lingerikæde Wunderwear og har siden starten af 2013 været ansvarlig for at udbygge og vedligeholde en aktiv facebook side samt lave og udsende nyhedsmails til kædens kunder.
youneed:us har skubbet til vores traditionelle måde at drive markedsføring på, og vi har nu omlagt markedsføringsindsatsen, så den i højere grad end tidligere fokuserer på at fastholde eksisterende kunder og inddrage online kommunikationsplatforme.
Forbrugerne søger i stigende grad information og inspiration på internettet inden de shopper. Vi har i gennem længere tid haft brug for at styrke vores online tilstedeværelse, så vi er synlige for kunderne både før, under og efter købsbeslutningen. Og det er her youneed:us kommer ind i billedet.
Vi søgte en samarbejdspartner, der kunne rådgive os og bistå i udviklingen af en online kommunikationsstrategi og efterfølgende hjælpe os med at føre denne ud livet – og det fandt vi.
Som et led i den overordnede kommunikationsstrategi har youneed:us udviklet og produceret et mobilsite, digitale rabatkort, et onlinekatalog, reklamefilm samt styling videoer til Wunderwear. Vi ønskede, at være der, hvor vores kunder er – at kunne give dem inspiration og mulighed for involvering, og med de nye tiltag har vi sammen med youneed:us taget de første skridt mod dette mål.
Peter kom med så meget ny indsigt og viden, og det var praktisk, håndterligt og anvendeligt – lige til at have i håndtasken på mobilen
Jeg er stolt og glad for alle disse flotte udtalelser, da mit fokus er at hjælpe virksomheder med at styrke deres digitale bundlinje - og en god og meget personlig dialog igennem hele samarbejdet.
Mit samarbejde med virksomheder starter altid med et digitalt indlæg ude hos dem, eller jeg bliver booket til at holde et foredrag i netværksgrupper, events, etc.
Fokus er i langt de fleste tilfælde digitalisering og den digitale købsrejse
Hvis I har brug for et digitalt indspark, så kan du læse mere om det her