For LEGO er det altafgørende, at opbygge stærke permissions databaser til deres nyhedsbrev, og jeg havde i en årrække et samarbejde med LEGO i 13 lande, hvor fokus var at styrke deres digitale univers.
Da LEGO skulle afholde LEGO World Messe i Bella Centret, ville der være samlet mere end 6.000 gæster som alle betalte for at komme ind og se LEGO, og dermed kunne de ikke få et bedre udgangspunkt for at opsamle kvalificeret permissions til deres nyhedsbrev.
Jeg foreslog vi lavede en simpel konkurrence hvor gæsterne kunne scanne en QR kode og herefter se med det samme, om de havde vundet en LEGO præmie. Vandt de, fik de en mobilværdikupon, der skulle vises på en stand. Her "knækkede" LEGO folk kuponen, og man fik udleveret sin præmie.
Jeg har udviklet mere end 300 kampagner med mobilen som udgangspunkt, og i langt de fleste tilfælde har vi brugt QR koder med stor succes.
Jeg har skrevet et blogindlæg om QR koder, hvor der masser af cases, vil du læse det, så er det her
Her kan du se et billede fra LEGO World Messen, og så et billede fra Feriemessen i Herning, hvor vi også lavede kampagne for Bravo Tours
Hvis du kunne tænke dig et foredrag til jeres virksomhed, netværksgruppe eller konference, så er du altid velkommen til at tage fat i mig:
Mobil: 23 24 66 28
Vil du have masser af konkrete tips og cases til succes på den digitale kunderejse, digitalisering og om, det mobile medie, så tilmeld dig mit nyhedsbrev her.
Hvis du vil have mere inspiration - så her hvad jeg kan tilbyde:
Min nye podcast, Mobil-Strategi, der udelukkende handler om mobilen
Min podcast, Den Digitale Rodekasse, der har fokus på den digitale købsrejse
LinkedIn - hvor jeg er mest aktiv og deler ud af min viden
Foredrag - jeg har afholdt mere end 300 foredrag hos virksomheder, i netværksgrupper, etc.
Hilsen Peter Schjødt, digital atlet