Derfor er en gennemtænk mapping af digitale kunderejser fundamentet for succes i dag!
Siden 2010 har jeg hjulpet virksomheder som LEGO, Bauhus, Telenor, Movia, Deloitte og mange andre, med at få styr på deres digitale fundament, med udgangspunkt i digitalisering, mapping af digitale kunderejser og ikke mindst: mobilen📱
Jeg har afholdt mere end 300 foredrag, b.la. som keynote på MarketingCamp og E-mail Summit, og i denne video får du et sammenklip fra de foredrag, så du kan få en fornemmelse af, hvordan jeg arbejder:
Hvis du vil se cases om den digitale købsrejse, digitalisering og mobilen, så er der masser af dem på min blog, men skal jeg anbefale en, så prøv at se denne fra Padelshoppen.
Hvordan arbejder jeg helt konkret?
Først og fremmest, så er jeg ekstremt operationel - det handler om, at skabe resultater!
Jeg kan have forskellige tilgange til et samarbejde med virksomheder, her får du de to mest typiske:
✅ Digitalt servicetjek!
Websitet er din "butik", det er her brugerne beslutter sig for, om de vil købe eller kontakte dig, og hvis vi skal smutte over i den dybt kliché fyldte verden:
...så er det uden sammenligning her, de lavthængende frugter findes!
Derfor beslutter mange virksomheder sig for, at få et digitalt servicetjek af deres website, fordi det bare kan give mærkbare resultater på den korte og lange bane. Det vil ofte også være starten på et samarbejde, hvor vi ender med at mappe deres digitale kunderejse.
Du kan læse mere om mine digitale servicetjek her
✅ Mapping af den digitale kunderejse // digitalisering
Mapping af digitale kunderejser er klart fundamentet i en succesfuld digital strategi, og her er kunsten, at få mappet det som er det vigtigste for dine kunder og potentielle kunder som det første, hverken mere eller mindre!
Mobilen fylder ekstremt meget i mit arbejde her, fordi:
👉 70% af trafik til websites kommer fra mobilen
👉 Her har du brugerne i 60% kortere tid i forhold desktop
👉 ...og de konvertere halvdelen i forhold til desktop
Det har store konsekvenser for langt de fleste digitale bundlinjer📱
Her vil vi typisk starte med et møde, hvor jeg sættes ind i hele virksomheden, og efterfølgende forbereder jeg en workshop på typisk 3-4 timer, hvor jeg generelt fortæller om brugernes digitale adfærd og krav, og så holder jeg det op mod det virksomheden har i dag og det jeg oplever i deres digitale univers.
Digitalisering af produkter, ydelser og salget er en vigtig del af digitale kunderejser, og er selvfølgelig også en del af mit arbejde.
Workshoppen består af masser god dialog, og efterfølgende laver jeg et oplæg til mapping af den digitale købsrejse som er meget operationel, og virksomheden vælger det som der skal arbejdes videre med.
Herefter er det på med arbejdshandskerne, og vi beslutter hvor jeg kan hjælpe dem videre, hvad de selv kan eller har samarbejdspartnere som kan hjælpe dem.
Hvis du tænker, at jeres digitale kunderejser har brug for ret løft, så tag endelig fat i mig:
Mobil: tel:+4523246628
Hvis du vil have mere inspiration - så her hvad jeg kan tilbyde:
Podcasten, Mobil-Strategi, der udelukkende handler om mobilen
Min podcast, Den Digitale Rodekasse, der har fokus på den digitale købsrejse
LinkedIn - hvor jeg er mest aktiv og deler ud af min viden
Foredrag - jeg har afholdt mere end 300 foredrag hos virksomheder, i netværksgrupper, etc.
Du kan også få alt direkte i din mail, ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev:
Hilsen Peter Schjødt, digital atlet