Igennem de sidste 12 år har jeg hjulpet virksomheder med digital transformation af produkter, ydelser og ikke mindst salget, og derfor forstår jeg godt, at jeg ofte får ovenstående spørgsmål.
Hvis du har tid, lyst og interessen - så får du den lidt længere historie, krydret med en masse video 🎬
Hvis jeg skal hive to ting ud fra mit liv, som præcist definere det jeg laver og brænder for i dag, så er det disse to:
Som 8 årig var jeg ofte på plejehjem og på Køge Stadion, og det var altid i selskab med min lille båndoptagere, og på plejehjemmene lavede jeg interview med beboerne for at høre deres livshistorie og på Køge Stadion spurgte jeg tilskuerne om deres holdning til kampen, spillerne og alt andet fra deres liv.
Da jeg var i starten af tyverne, fik jeg arbejde hos Bilka, og efter et par år, blev jeg driftleder for 8 afdelinger, og her begyndte jeg at arbejde med space management, som kort fortalt, handler om at optimere salget i butikken (du ved, det med mælken bagerst, slik ved kassen, placering af produkter, etc.).
Jeg var vild med det fokus på optimering af bundlinjen (og er det stadigvæk) 🎯
Igennem de sidste 12 år har jeg været så heldig at hjælpe virksomheder som LEGO, Bauhaus, Telenor, Konica Minolta, Gouda Rejseforsikring, Bilka, Berlingske og mange andre, med at udvikle og styrke deres digitale bundlinje.
I det arbejde får jeg primært styret min lyst og passion for at udvikle virksomheder - ofte også med storytelling.
Godt, alt det med digital transformation kan du læse meget mere om på andre sider her på sitet, lad os dykke ned i det samarbejde jeg har haft med Matthesen, Bubber, Linse, Andreas Bo og Ulf Pilgaard.
Linse Kessler
Vi starter med Linse, fordi...det var her det hele startede!
Via en i mit netværk, blev jeg spurgt om det ikke kunne være interessant at arbejde sammen med Linse Kessler, for så kunne hun sætte et møde op.
Det sagde jeg ja til
Kort tid efter sad jeg inde hos Linse på Bryggen. Vi endte med at snakke i tre timer og blev ret hurtigt enige om, at vi skulle arbejde sammen.
Mit første forslag til Linse var, at jeg synes vi skulle arbejde på at styrke hendes brand, også for at gøre klar til en tid uden Familien fra Bryggen, som jo på et eller andet tidspunkt ville slutte.
Nu er jeg meget operationelt og taktiske anlagt, så vi skulle en formel der både ville styrke hendes brand, men som der også gerne skulle bundlinje her og nu. Linse havde i en del år været rundt i storcentre, så mit foreslag gik lidt i samme retning, bare mere storslået.
En meget lang historie kort: vi endte med at lave 52 helt udsolgte talkshows, mere end 30.000 solgte billetter - og vi brugte ca. kr. 5.000 i markedsføring 💰
Sammen med Linse udviklede jeg selve showet, jeg var med i det - og så lavede jeg stort set al andet planlægning og strategi selv.
Her kan du se en lille film fra et show:
Herefter tog vi en beslutning om at starte et Bed & Breakfast i Spanien, hvor det ville være muligt for Linses fans og komme og bo hos Linse. Vi gjorde det både som et passions projekt, og for at prøve noget helt andet, men det var stadigvæk en del af strategien i forhold til at styrke og udvikle Linses brand.
Vi lavede samtidig vores helt egen produktion, en TV serie der skulle følge vores eventyr, så nu tog jeg også produktionskasketten på, og faktisk filmede jeg omkring 30% af den serie selv 🎬.
Serien solgte vi selv på et website jeg også udviklede, og efterfølgende solgte vi den til TV3
Her kan du se en trailer fra den serie:
Herefter stoppede mit samarbejde med Linse, men vi genoptog det samarbejde i 2021, og lige nu er vi i gang med at lave en podcast version af Linses Talkshow, med live publikum.
Det kan du se en trailer for her:
Anders Matthesen
Her en video, hvor jeg var med Anders til TV2s 30 års jubilæum:
Du kan se mange flere af disse film HER
Udover at komme med bag det hele, så ville jeg også godt lave en lille mineserie til Instagram og Facebook, hvor hvert afsnit skulle have en længde på 1 minut, og selvfølgelig have en relation til showet.
Anders havde sammen med DR lavet en podcast, som gik ud på at Stewart anklagede Anders for at have stjålet karakteren, og det ville DR godt bore i. Det blev en super fed og sjov podcast, så det ville give mening at fortsætte ud af den tangent.
Her kan du se et af de afsnit:
Hvis du vil se alle afsnit og læse mere om hele den case, så er det her
ANDEN BRINGER UD
Efter jubilæumsshowet, ville Anders ud og lave god gammeldags stand-up, kun Anders og en mikrofon.
Jeg blev spurgt om jeg ville være med til det, og vi endte med at lave 170 shows i 2019, og jeg hjalp med booking af shows, markedsføring, video og meget andet,.
Igen skulle vi tænke kreativt, og igen ville jeg godt lave en lille serie, og vi skulle selvfølgelig spille på det med at "ANDEN BRINGER UD", her kan du se en af de videoer:
Hvis du vil læse mere om casen og se alle videoer, så er det her
ANDEN BRINGER UD - Dokumentaren
Da det blev besluttet at Anders skulle ud med ANDEN BRINGER UD, satte det gang i min lille (nej store) passion for at fortælle historier, og jeg havde lige udviklet et nyt website til Anders, hvor han selv skulle leje og sælge hans shows, og her mente jeg der skulle være en dokumentar.
Derfor kom jeg med forslaget:
Skal jeg ikke lave en dokumentar, hvor jeg følger dig (Anders) i et år, og det skulle både være for at give fans et indblik i hvad der sker når Anders er på tour, men samtidig ville jeg også have Anders til at fortælle hele hans historie og historien om stand-up i DK.
Det sagde Anders og Cemille ja til.....og så jeg FEEEDT....og så sagde jeg: FUUUUCK, jeg skal lave det hele selv 😂😂
Nu er det ikke nyt for mig at fortælle historier og filme, det havde jeg gjort med Linse, tidligere med Anders, jeg har kørt i USA og lavet min egen dokumentar, men det her var alligevel noget andet, for det var et stort projekt.
Efter to måneder ringede Cemille til mig og sagde at de havde solgt det til TV3 🤫
Jeg fik vist fremstammet noget med: øhhh....æhhh...du ved godt at jeg bare en en passioneret storyteller, ikke en uddannet en?
Nå igen en lang historie kort, jeg fik lavet det hele og det var et kæmpe projekt, men det er helt klart på top 3 listen over de projekter jer mest stolt af ⭐️🙋♂️.
Når man ser den, kan man godt se at jeg ikke lever af selv at være kameramand, klipper eller tilrettelægger, men jeg synes der er så meget fedt indhold, og på den måde er jeg MEGET tilfreds - og så blev den vist på det "rigtige" TV (en stor del er filmet på min mobil📱).
Du kan se trailer her:
Så skulle Anders lige lave en Ternet Ninja 2 😁, men vi er nok snart på banen igen.
Bubber
Jeg blev også introduceret til Bubber via mit netværk, og vi klingede super godt fra starten.
Jeg havde gået med en ide i en del år, som handlede om at visualisere hvor dygtige danske atleter egentlig er, ved at sætte en "almindelig" person op mod dem, så da jeg skulle mødes med Bubber, var det mit første forslag.
Bubber var vild med ideen og vi blev enige om at lave det som optakt til OL.
Vi havde snak med Team Danmark, sponsorer, etc., men så kom der lige Covid 19 og ødelagde det.
Jeg blev så kontaktet af Visit Køge, der godt ville have mig til at hjælpe dem med at få flere turister til Køge, og jeg udarbejdede et forslag om at lave en miniserie med Bubber, hvor han kommer til Køge, og skal møde en masse spændende mennesker, så vi på den måde kan sælge Køge via gode historier.
Det blev til 6 virkelig gode film, og du kan se den ene her:
Du kan se alle film og læse mere om casen HER
Ulf Pilgaard
Sammen med Helle og Lukas, laver vi i skrivende stund talkshowet: Alletiders Ulf.
Ulf har i en del år været rundt med hans eget foredrag, men vi synes det fortjente at komme på de store scener i et fantastisk show, og så skulle det krydres med en masse røverhistorier fra backstage igennem 60 år.
Jeg er selv ellevild med det show og Ulf er på alle måder forrygende og genial 🔥.
Til markedsføringen lavede vi en lille serie af anekdotefilm, du kan se en her: