Forside Blog Det jeg laver Foredrag Cases Digitalt servicetjek Testimonials Nyhedsbrev Podcast Om mig

2025 Copyright © Plead
Miley Cyrus TikTok
7. februar 2023

Miley Cyrus og hendes bagland har forstået hvad TikTok kan 📱🔥

...og det har givet pote, da hun lige nu smadrer hitlisterne, Spotify og ikke mindst: TikTok!

I denne artikel, får du den opskrift som Miley og hendes bagland har brugt - og nederst en video, der viser hvad der sker med sangen på TikTok 📱



Storhittet "Flowers":


⭐️ Slår streaming rekorder på Spotify


⭐️ Hamre ind på toppen af hitlister i hele verden


⭐️ Har fået flere hundrede millioner af hashtags på TikTok


...og det betyder, at millioner har lavet en video hvor de har brugt sangen på den ene eller anden måde på TikTok (og Reels)


Miley og hendes bagland har ikke bare været heldige 📱


Nu har jeg ikke været med i strategi lokalet, men som du kan fornemme først i denne video, så har de helt klart tænkt ind, hvad der skal til for at gå viralt på TikTok når man laver en sang og en video 🔥


Der er ikke noget nyt i den strategi, men jeg ser alt for ofte, at virksomheder begiver sig ud på medier som eks. Facebook, Instagram, nyhedsbreve, podcast og selvfølgelig TikTok, uden rigtigt, at sætte sig ind i, hvad der skal til for at få succes på de forskellige medier.


De fleste BTC virksomheder jeg følger på sociale medier, har primært produkter i deres opslag, hvilket jeg også godt vil have, men hvis jeg lige har købt en bil og bliver opfordret til at følge bilforhandleren på SOME, så er jeg ikke interesseret i et feed bestående af brugte biler til salg.


Det er svært at få succes på alle medier i dag, men hvis du bruger tid på at forstå brugerne på platformen og hvad der virker, så er du mere end godt på vej - og i mange tilfælde foran dine konkurrenter ⭐️


Hvis du ikke kender historien bag sangen "Flowers", så kan du læse den hele på nedenstående link, men du får den lige kort her:


Sangen "Flowers" er lavet med fokus på hendes ex mand: Liam Hemsworth, og der er mange referencer til ham i teksten. 

 

Deres sang var Bruno Mars’ :When I Was Your Man, og det er ud fra den hun har opbygget hendes tekst til Flowers, alt er bare vendt om.




Læs mere om det her, det er en sjov historie:


https://americansongwriter.com/the-hidden-meaning-behind-miley-cyrus-flowers/


Både teksten og især videoen, er lavet på en måde, så det inspirere brugerne på TikTok til at lave deres egen version, både for sjovt, men også med deres egne budskaber. 


På den måde dukker der millioner af "Miley Cyrus" videoer op på TikTok - og sangen går viralt!


I videoen her, har jeg klippet lidt sammen fra TikTok, så du kan starte med at se lidt af sangen, og så lidt videoer genereret af brugerne.


1.15 inde i videoen, kan du høre hvordan de sammenligner med Bruno Mars sangen "When i was your man" - hvorfor det er sjovt, kræver du læser artiklen 😁





Nice work Miley og bagland 🔥⭐️


digital kunderejse


Hvis du kunne lide artiklen og har mod på meget mere digital inspiration med fokus på digitale kunderejser, digitalisering og ikke mindst: det mobile medie


...så er du velkommen til at følge med her:


👉 Linkedin - her er jeg mest aktiv, med opslag 3-4 gange om ugen

📱 Podcast - jeg har to podcast, en om digitale kunderejser og en om mobilen

✍️ Blog - på min blog er der masser af digital inspiration og mange cases

Derudover har jeg mit nyhedsbrev, så hvis du vil have masser af konkrete cases og digital inspiration direkte i din inbox, så kan du få det her ⭐️
 

 

Hvis du tænker I godt kunne bruge et digitalt indspark i jeres netværksgruppe, konference, ledergruppe, bestyrelse eller målrettet i jeres virksomhed, så kan du læse mere om mine foredrag her.

 

[email protected]

Mobil: tel:+4523246628

 

Tak for din tid, jeg ved den er værdifuld 🙏

Hilsen Peter Schjødt, digital atlet 

Jeg bygger fundamentet for digital succes!
...og mapping af digitale kunderejser er udgangspunktet 👉📱

Digitale kunderejser
80-90% starter kunderejser digitalt!
Har du styr på brugernes adfærd og krav på digitale kunderejser?
Mobil
70% af al digital trafik kommer i dag via mobilen 📱
For langt de fleste virksomheder vil det halverer deres digitale bundlinje
Foredrag
Foredrag: digitale kunderejser, mobilen og digitalisering
Skal jeg inspirere jeres virksomhed, netværksgruppe eller konference?
Jeg er din atlet i den digitale verden
Følg mig på LinkedIn, book et foredrag, bliv inspireret på min blog eller tilmeld dig mit nyhedsbrev 👇

Linkedin
LinkedIn - mit favorit medie og her jeg er mest aktiv
Jeg laver ca. 2-4 ugentlig post på Linkedin, kun med inspiration der skal styrke din digitale bundlinje
Foredrag
Foredrag i jeres virksomhed, netværksgruppe eller event
Jeg har afholdt mere end 300 foredrag om digitalisering og den digitale købsrejse - og elsker at inspirere!
blog
Den digitale rodekasse - min blog og podcast
Det er min legeplads, jeg brænder for at formidle digital viden, der skal inspirere og motivere til digital succes!
Aha, fedt, inspirerende, dét kan jeg bruge!
Du får kun et nyhedsbrev, hvis jeg mener det får dig til at sige et af ovenstående ord. Peter Schjødt, digital atlet