Verisure kører lige nu en kampagne, hvor man kan tage en gratis alarmtest på 1 minut, og de har geniale elementer i den eksekvering, men falder samtidig helt igennem, i forsøget på at gøre ALT for at trumfe et salg igennem.
Jeg gennemgår min købsrejse hos Verisure i nedenstående video, og så kan du også lige se en ret blæret måde at sælge løbesko på online, der gør det Verisure burde gøre.
For at sætte scenen, skal du lige tænke dette scenarie:
Du har besluttet dig for at købe en ny cykel, og smutter en tur ned til den lokale cykelforretning, hvor du bliver mødt af en sælger. Han begynder at spørge ind til dine behov, og ender så med at sige:
Ja, det ville nok ikke ske...
Tilbage til Verisure og deres "tag en gratis alarmtest på under ét minut" kampagne, som lige nu eksekveres på deres website, og som de bruger mange penge på at markedsføre via TV og sociale medier. Da jeg testede købsrejsen, var det i starten med hænderne over hovedet, lige indtil det blev "noget for noget..."
I denne video kan du komme med på min købsrejse hos Verisure:
Det er desværre en tilgang jeg ser alt for ofte på digitale kampagner, også i forhold til de mange "giv os din mail, og få vores e-bog" kampagner, og det er ikke fordi at "noget for noget" ikke kan fungere i mange sammenhæng, men i tilfældet med Verisure giver det selvfølgelig langt fra mening.
Her kan du se hvor hurtigt det gik, fra jeg tog testen, til jeg havde Verisure i røret..og det gik hurtigt:
Husk: kunder er altid de bedste kunder!
Hvis man tager denne test og giver sit mobilnummer, så kan man godt indstille sig på at du kommer til at høre mere fra Verisure og deres samarbejdsparterne, for hvis man læser i betingelserne, for de deler oplysninger med resten af Verisure koncernen, så hvis man oplever der efterfølgende kommer lidt mærkelige opkald, så er det derfor. Her kan du se hvem de deler oplysningerne med:
- Leverandører af cloud-løsninger, som opbevarer de oplysninger, der registreres i alarmen, og de personoplysninger, du videregiver, samt til at sikre fortsat drift i tilfælde af systemfejl.
- Leverandører af betalingssystemer, som anvendes af os at behandle betalinger for installation og ydelser.
- Leverandører af kommunikationssystemer, som anvendes af os til at komme i kontakt med dig.
- Vagtselskaber, som vi bruger til at sende en vagt til din bolig, hvis alarmen går i gang.
- Samarbejdspartnere, som anvendes til at sælge, installere og servicere vores alarmsystemer.
- Leverandører af ydelser, som anvendes af os til at opbevare oplysninger til styring af kundeforholdet.
- Leverandører af analyse- og søgemaskiner, som hjælper os med at forbedre og optimere hjemmesiden.
- Marketingbureauer, som hjælper os med at give dig markedsføring ud fra personlige præferencer.
- Derudover videregiver vi dele af dine personoplysninger til kreditvurderingsbureauer, postomdeling og pengeinstitutter, som alle har et selvstændigt formål med at behandle oplysningerne.
- Hvis vi eller en væsentlig del af vores aktiver overtages af tredjemand, overdrages dine oplysninger til den nye ejer. Den nye ejer vil være underlagt de samme love og regler i forhold til dine oplysninger, som vi er.
- Hvis vi sælger forretningsaktiviteter eller aktiver til tredjemand, videregiver vi dine data til den potentielle køber af disse aktiviteter eller aktiver.
Ja, det får man ikke lige læst 🙈😄
Hvis du har fulgt mig her på LinkedIn eller været til et af mine foredrag, ved du at jeg har meget fokus på at forstå brugernes adfærd på købsrejsen, og deres krav om at få hjælp på digitale medier, på samme måde som man ville få i en butik, eller hvis en sælger kom forbi.
I denne video kan du se hvordan Brooks på en ret blæret måde sælger løbesko online, og de bruger egentlig samme fremgangsmåde som Verisure, de beder så bare ikke om mit mobilnummer for at jeg kan se resultatet, tværtimod.
Jeg håber indlægget gav inspiration til din markedsføring, og hvis du mener andre kunne bruge samme inspiration, er du velkommen til at dele.
Hvis du kunne lide artiklen og har mod på meget mere digital inspiration med fokus på digitale kunderejser, digitalisering og ikke mindst: det mobile medie
...så er du velkommen til at følge med her:
👉 Linkedin - her er jeg mest aktiv, med opslag 3-4 gange om ugen
📱 Podcast - jeg har to podcast, en om digitale kunderejser og en om mobilen
✍️ Blog - på min blog er der masser af digital inspiration og mange cases
Derudover har jeg mit nyhedsbrev, så hvis du vil have masser af konkrete cases og digital inspiration direkte i din inbox, så kan du få det her ⭐️
Hvis du tænker I godt kunne bruge et digitalt indspark i jeres netværksgruppe, konference, ledergruppe, bestyrelse eller målrettet i jeres virksomhed, så kan du læse mere om mine foredrag her.
Mobil: tel:+4523246628
Tak for din tid, jeg ved den er værdifuld 🙏
Hilsen Peter Schjødt, digital atlet