Børnefonden (før det blev til Plan Børnefonden) havde søsat en større kampagne på sociale medier, og jeg skulle teste den kampagne, og efterfølgende give mine input på kampagnen og performance.
Vi kunne konstatere, at konverteringen, som var at få sponsorere (det kaldte de private donorer) der ville betale kr. 225 pr. måned, slet ikke hang sammen med de visninger og interaktion kampagnen havde på sociale medier og den trafik som det skabte.
Jeg valgte at dykke ned i den trafik de fik fra mobilen, da jeg ofte ser, at udfordringen skal findes her.
Den primære trafikkilde var Facebook, og her er mere end 80% på mobilen, og det betyder selvfølgelig også, at brugerne tilgik primært websitet / kampagnen via mobilen, og her ved vi bare, at brugerne er der i kortere tid, ser færre sider og konverteringen ofte halveres.
Det skriver jeg meget mere om, i min artikel der har overskriften: Mobilen halvere de fleste digitale bundlinjer
Det blev til en længere anbefaling i forhold til flow på den digitale kunderejse og på det tidspunkt kunne man heller ikke betale med MobilePay, hvilket selvfølgelig var en stor udfordring.
Vi fik ændret på en masse ting, som Børnefonden kunne bruge i deres fremadrettet arbejde med donationer.
Hvis du kunne tænke dig et foredrag til jeres virksomhed, netværksgruppe eller konference, så er du altid velkommen til at tage fat i mig:
Mobil: 23 24 66 28
Vil du have masser af konkrete tips og cases til succes på den digitale kunderejse, digitalisering og om, det mobile medie, så tilmeld dig mit nyhedsbrev her.
Hvis du vil have mere inspiration - så her hvad jeg kan tilbyde:
Min nye podcast, Mobil-Strategi, der udelukkende handler om mobilen
Min podcast, Den Digitale Rodekasse, der har fokus på den digitale købsrejse
LinkedIn - hvor jeg er mest aktiv og deler ud af min viden
Foredrag - jeg har afholdt mere end 300 foredrag hos virksomheder, i netværksgrupper, etc.
Hilsen Peter Schjødt, digital atlet