Forside Det jeg laver Blog Foredrag Cases Digitalt servicetjek Testimonials Nyhedsbrev Podcast Om mig

2024 Copyright © Plead

Linses Talkshow

50 udsolgte shows og 30.000 solgte billetter - se trailer her

 

Vi skal give dine fans en suveræn oplevelse og de skal komme helt tæt på dig...


I sommeren 2015 indledte jeg mit samarbejde med Linse Kessler, og mit udgangspunkt var ikke en traditionel manager rolle.

Samarbejdet med Linse, minder meget om det jeg har med alle andre virksomheder, hvor det handler om at styrke deres brand og øge bundlinjen

I en af vores allerførste snakke, fortalte Linse om de jobs hun havde i storcentre, hvor alt gik hurtigt, og det bare handlede om at få så mange selfies som muligt igennem, og så havde hun forsøgt sig med nogen foredrag, men følte ikke det gav hende muligheden for at komme tættere på hendes fans, og især omvendt.


Det tog mig ikke lang tid at komme med ideen om at lave et fedt talkshow, hvor fans kunne komme helt tæt på, og helt overordnet kunne få besvaret spørgsmålet som mange sad med: hvordan er Linse egentlig i virkeligheden? Vi skulle ud på de helt store teatre.


Nu har både Linse og jeg ikke langt fra tanke til handling, så vi bookede det første talkshow på Magasinet i Odense til et talkshow - 1 1/2 måned senere!. Konceptet var meget ligetil:


Det skulle være Linse helt uden filter, masser af gode historier, Linse skulle synge hendes sange publikum kunne stille spørgsmål, vi skulle have hemmelige gæster fra Familien fra Bryggen - og målet var helt klart:

Når gæsterne forlod talkshowet, så skulle de have fået en ultimativ fed oplevelse, og føle det var ligeså meget deres talkshow

Vi manglede at sælge 10 billetter til showet i Odense, men herefter var det en lang succes, med 50 udsolgte talkshows og 30.000 solgte billetter, og tusindvis af fantastiske anmeldelser fra de vigtigste: publikum. Vi havde talkshows med mere end 1200 gæster. 


Linses talkshow var første step i en strategi, der handlede om at styrke Linses brand endnu mere - på den korte, men især også på den lange bane. 


Sammen udviklede Linse og jeg hele konceptet, og herefter tog jeg over. Jeg insisterede på at lave alt selv, så jeg kunne få det helt ind under huden, og sikre alt blev som vi ville have det.


Så jeg kom rundt om en del:

  • Udvikling af talkshowet
  • Finde spillesteder
  • Oprette billetsalg
  • Koordinere med spillesteder
  • Finde samarbejdspartnere
  • Lave marketingsplan og eksekvere den
  • Jeg er en del af talkshowet
  • ...og en masse andre ting
Vi solgte 30.000 billetter, udelukkende ved brug af Linses facebook og instagram side, og et minimalt budget til facebook annoncer!

Talkshowet blev også solgt som DVD og digitalt via Vimeo


Jeg lavede en lille minidokumentar, da vi skulle afholde det allerførste talkshow i Odense, og du kan komme med her:

 

3 udvalgte artikler fra min blog
Målet er, at skabe et arkiv af operationelle artikler der skal styrke din bundlinjen 💰

Buzzword
Det digitale buzzword bingo kan blive dyrt for dig
Bliver du også nemt begejstret når du lander i et digitalt bingo spil?
Mobil
En lille detalje der skal pushe til brugernes adfærd på mobilen 📱
Konverteringer på mobilen er blevet halveret, her et lille tip til den del!
Foredrag
Sådan ser en genial og gennemført digital kunderejse ud 🔥
Lige meget hvilken branche du er i, så er der guldkorn at hente i denne case!
Jeg er din atlet i den digitale verden
Følg mig på LinkedIn, book et foredrag, bliv inspireret på min blog eller tilmeld dig mit nyhedsbrev 👇

Linkedin
LinkedIn - mit favorit medie og her jeg er mest aktiv
Jeg laver ca. 2-4 ugentlig post på Linkedin, kun med inspiration der skal styrke din digitale bundlinje
Foredrag
Foredrag i jeres virksomhed, netværksgruppe eller event
Jeg har afholdt mere end 300 foredrag om digitalisering og den digitale købsrejse - og elsker at inspirere!
blog
Den digitale rodekasse - min blog og podcast
Det er min legeplads, jeg brænder for at formidle digital viden, der skal inspirere og motivere til digital succes!
Aha, fedt, inspirerende, dét kan jeg bruge!
Du får kun et nyhedsbrev, hvis jeg mener det får dig til at sige et af ovenstående ord. Peter Schjødt, digital atlet