Der mange forskellige bud på, hvad digitalisering egentlig er - og hvad er det i forhold til disruption?
Jeg kunne komme med en lang afhandling om det, i stedet har jeg valgt at lave en video, som fortæller mere om det at arbejde med digitalisering, som jeg mener er det rette ord at bruge. Den kan du se nedenstående.
Når jeg taler digitalisering, så fokusere jeg på tre områder:
👉 Digitalisering af produkter og ydelser
👉 Digitalisering af salget (BTB og BTC)
👉 Digitalisering af interne processer
Jeg gennemgår alle tre områder nedenstående.
Har du allerede nu lyst til en dialog, så er du velkommen til at sende mig en mail på: [email protected] eller give mig et kald på tel:+4523246628
Digitalisering af produkter og ydelser 💡
Vi starter med en video fra et indlæg jeg afholdte for Canons medarbejdere, hvor jeg fortæller om min tilgang til digital transformation og hvordan det tænkes ind i forhold til produkter og ydelser:
Jeg har lavet en længere artikel med video om digitalisering af produkter og ydelser, den kan du se her
Digitalisering af salget 💰
95% af de aktivt søgende starter deres rejse på digitale medier (btb og btc), men det ændre ikke ved de krav som de har til din virksomhed.
Når vi taler om digitalisering af salget, så er nøglen for succes at få mappet hele den digitale købsrejse som potentielle kunder begiver sig ud:
🎯Dukker vi op der hvor de starter?
🎯Hjælper vi dem, på samme måde som i butikken eller til kundemødet?
🎯Har vi et friktionsløst website, der gør det nemt at navigere på alle devices?
🎯Er alt optimeret til konvertering?
🎯Har vi en leadstrategi for de 98% der besøger sitet, men ikke køber eller kontakter?
🎯Hvordan digitalisere vi mersalg, opsalg og nysalg?
Hvis der er ét sted jeg vil anbefale virksomheder starter deres digitale strategi, så er det uden tvivl at få digitaliseret salget og sikre I står helt skarpt på samtlige faser af den digitale købsrejse
For langt de fleste vil det være en minimum investering, men det vil give stor effekt på den korte og lange bane - og langt de fleste af jeres konkurrenter er der med garanti ikke!
I denne video, har jeg klippet lidt sammen fra forskellige foredrag, hvor jeg taler om digitalisering af salg og den digitale købsrejse:
Hvis du vil dykke endnu mere ned i den digitale købsrejse, så har jeg lavet en meget udførlig artikel med masser af cases og video, den kan du læse her
Digitalisering af interne processer
Jeg vil ikke dykke så meget ned i digitalisering af interne processer, men det er selvfølgelig også en vigtig del af digital transformation.
Det kan være alt fra regnskab, vagtplanlægning, produktion, kundeservice, etc.
Digitalisering af interne processer kan optimere mange ting, gøre jer mere konkurrencedygtige, skabe muligheder for nye udviklingsområder, flere indsatser på salget, etc.
Hvad vil jeg anbefale?
Der kan være forskellige indgangsvinkler i forhold til at arbejde med digitalisering, men det handler rigtig meget om prioritering og hvad der er vigtigst for jer.
Typisk starter jeg med at optimere den digitale købsrejse, hvor fokus er på salg og produkter, for her kan man hurtigst skabe resultater og det er fundamentet hos alle virksomheder.
Jeg har en dialog med virksomheden og så laver vi en 3 timers workshop, hvor jeg først fortæller om digitalisering, adfærd hos potentielle kunder, etc. Herefter gør jeg det ekstremt konkret og operationelt i forhold til jeres virksomhed.
Vi kommer rigtig langt på denne workshop og efterfølgende laver jeg en tilbagemelding med mine anbefalinger, og så er det egentlig bare at komme i gang 🔥.
Nederst er mine kontaktinfo, hvis du vil have mere inspiration - så her hvad jeg kan tilbyde:
Min nye podcast, Mobil-Strategi, der udelukkende handler om mobilen
Min podcast, Den Digitale Rodekasse, der har fokus på den digitale købsrejse
LinkedIn - hvor jeg er mest aktiv og deler ud af min viden
Foredrag - jeg har afholdt mere end 300 foredrag hos virksomheder, i netværksgrupper, etc.
Du kan også få alt direkte i din mail, ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev:
Mobil: 23 24 66 28
Tak for din tid, jeg ved den er værdifuld 🙏
Hilsen Peter Schjødt, digital atlet