I 2016 udviklede jeg i samarbejde med Linse Kessler et talkshow, som skulle ende med mere end 50 helt udsolgte shows og over 30.000 solgte billetter.
I den forbindelse indgik vi et samarbejde med Lasertryk, hvor vi selvfølgelig skulle have et taktisk fokus der skulle give Lasertryk resultater, men vi skulle gøre det via storytelling ⭐️
I denne artikel vil jeg beskrive dette samarbejde, og vise den dokumentar vi producerede.
Det hele starter med, at vi skal have produceret en masse merchandise til talkshowet, og i den forbindelse tager jeg fat i Lasertryk, og spørger om de kunne være interesseret i en samarbejdsaftale - det var de heldigvis 🔥
Jeg udarbejdede et oplæg til Lasertryk, som bestod i én større ting, og så en del mindre taktiske ting, og dem vil jeg beskrive her.
Dokumentar
Som sagt skulle vi have en masse merchandise, og det var kopper, kalendre, bordskånere, plakater, etc.
På den måde kunne vi skabe noget indhold som var fedt for hendes fans, da de kom med bag det hele.
Så vi skabte en god storytelling, som endte med at blive super populært - du kan se filmen her:
Efterfølgende lavede vi flere taktiske tiltag, som primært var på Linses sociale medier, hvor hun har mere end 500.000 følgere.
Det var b.la. små film med de forskellige produkter, konkurrencer, etc., men det var også helt konkrete rabatkoder til Lasertryk og tiltag der skulle sikre de fik flere følgere på SOME, tilmeldte til deres nyhedsbreve, etc.
Jeg har lavet et længere blogindlæg, der handler om det at bruge historie i sin markedsføring, med masser af cases og video, vil du se den, så se med HER