LEGO stod over for en udfordring med Duplo, der i mange år var den første kontakt som børn i alderen 2-5 år havde med LEGO universet, og indgangen til den fortsatte leg med LEGO i de næste mange år. Duplo blev dog udfordret af iPad´en der gjorde sit indtog i de danske hjem, og ikke mindst i hænderne på lige netop Duplo´s målgruppe.
Derfor fik vi opgaven at komme med et bud på en Duplo kampagne i 13 lande - en kampagne der havde kørt i mange år, men nu skulle der ske noget nyt.
Børn lærer og husker mere når de leger og har det sjovt. LEGO og Duplo ønskede at skabe et nyt univers til forældre, spækket med inspiration til lege og aktiviter med Duplo for børn i alderen 2-5 år.
Formen blev et e-magasin skræddersyet til forældrene med gode tips og tricks til leg. I alt tre udgivelser der med succes blev lanceret i 13 lande. Udover e-magasinerne, udviklede vi et mobilsite, der hang sammen med e-magasinet. Brugerne kunne på den måde, have det vigtigste indhold og videoer på deres smartphone.
Kampagnen kørte i mere end to år, og konverteringen steg med 30%, i forhold til tidligere kampagner, og det blev efterfølgende til flere E-magasiner for LEGO.
Da kampagnerne er stoppet, er det ikke muligt at se magasinet mere
Vi hjalp LEGO med flere opgaver, bl.a udviklede vi en kampagne til LEGO World messen, der opsamlede mere end 6.000 permissions, læs mere om den case HER